Sløjfer

fredag den 9. december 2016

Stjernetrøje

 
 
Selvom jeg altid har været vil med det færøske stjernemønster, har jeg aldrig fået strikket en trøje med mønsteret. Så da denne unge kvinde spurgte, om jeg ville strikke en til hende, var jeg ikke i tvivl, selvfølgelig ville jeg det.
Jeg har brugt en opskrift fra Kreativ Strik nr. 4, 2013 som grundmodel, stjernemønsteret havde jeg liggende, ellers findes det i forskellige versioner på nettet
Knap 500 gr Per Gynt fra Sandnes, (købt til formålet) strikket på p 4½ og 5½ - str M

12 kommentarer:

  1. Wauv, hvor er den flot Lone!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, overvejer om jeg skal strikke en til mig selv også

      Slet
  2. Hvor er den skøn, blå og råhvid er bare så flot sammen ☺ Synes da helt klart, at du også skal ha sådan en ☺

    SvarSlet
  3. Uha, den er lækker. Den er så fin og klassisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, man bliver vist aldrig træt af det mønster

      Slet
  4. Flot, og den ser godt ud på hende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været heldig med størrelsen, den passer hende heldigvis perfekt

      Slet
  5. Den er bare rigtig fin. Og modtageren ser rigtig glad ud. Den trøje er et hit.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, hun er så glad for den, at hun overvejer endnu en trøje - som jeg skal strikke

      Slet